search

درگ متمول‌ها! رولزرویس کولینان در برابر بنتلی بنتایگا

درگ متمول‌ها! رولزرویس کولینان در برابر بنتلی بنتایگا

بنتلی بنتایگا و رولزرویس کولینان رقبای سنتی خود در کلاس شاسی بلندهای فوق لوکس هستند. قیمت هر دو قدبلند لوکس و خوش استیل بریتانیایی از ارقام 6 رقمی شروع می‌شود. Carfection شانس این را داشته که هر دو خودروی چهار چرخ محرک و لوکس را تست کند بنابراین آن‌ها این فرصت را غنیمت شمرده و چند مسابقه درگ را برگزار کرده‌اند.

این بنتایگا دارای پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو با قدرت 542 اسب بخار و گشتاور 770 نیوتون متر است. کولینان نیز در حال حاضر تنها با پیشرانه‌ی 12 سیلندر 6.75 لیتری توئین توربویی عرضه می‌شود که خروجی و گشتاور آن به ترتیب برابر با 563 اسب بخار و 850 نیوتون متر می‌باشد.

حداقل روی کاغذ به نظر می‌رسد که این شاسی بلندها رقبای نزدیکی هستند. این‌گونه به نظر می‌رسد که رولزرویس بر حریف هم‌وطن خود برتری نسبی دارد چراکه از قدرت و گشتاور بیشتر، 4 سیلندر اضافی و حجم پیشرانه‌ی بزرگ‌تر سود می‌برد.



البته تمرکز صرف روی برگه مشخصات فنی باعث می‌شود فلسفه‌ی تولید قوای محرکه‌ی این دو خودرو را نادیده بگیریم. رولزرویس خودروهای بسیار سنتی‌ای می‌سازد که اولویت آن در درجه اول راحتی و سپس سرعت است.



اما در مقابل بنتلی را داریم که مهندسان آن مشکلی با ترکیب پرفورمنس و اشرافیت ندارند. این شرکت کابینی با بهترین متریال، چرم، فلز و چوب مهیا کرده است. این شرکت لوکس بریتانیایی همچنین قوای محرکه‌ی قدرتمندی را تدارک دیده که باعث می‌شود با فشردن پدال گاز در صندلی‌های نرم بنتایگا فرو بروید.


بدون اشاره به نتیجه‌ی درگ ها، می‌توان گفت کولینان یک بار برنده شده و بنتایگا هم برنده می‌شود؛ اما برای اطلاع از نتایج اصلی و کامل تماشای ویدئو را از دست ندهید. جالب اینکه این ویدئو تنها لحظاتی روی سایت اصلی باقی مانده و سپس از کلیه منابع روی وب حذف شد