search

مقاله : تیمار فیبرکربنی مک لارن 720S توسط DMC

تیمار فیبرکربنی مک لارن 720S توسط DMC

هرچقدر درباره‌ی مک لارن 720S سخن گفته شود کم است چراکه بریتانیایی‌ها هیولایی ساخته‌اند که بسیاری از رقبا را مقهور قدرت خود می‌کند.

واضح است که این سوپرکار نیازی به ارتقای افترمارکتی توسط تیونرها ندارد اما شرکت DMC با این عقیده مخالف بوده و پکیج بهبود ظاهری جدیدی را برای 720S تدارک دیده‌اند.

این پکیج که استیج 1 نام داشته از آپرون، جلوپنجره، رکاب‌های جانبی، دیفیوزر و بالی تشکیل شده که همگی از جنس فیبر کربن هستند. این قطعات باعث بهبود داون فورس شده و البته نباید رینگ‌های جدید 20 اینچی در جلو و 21 اینچی در عقب را از یاد برد. این رینگ‌ها را لاستیک‌های پیرلی P Zero در آغوش گرفته‌اند.

این پروژه‌ی تیونینگ 720S ولوسیتا نام دارد. ولوسیتا نام ایتالیایی سرعت بوده و بهترین توصیف از وضعیت این سوپرکار می‌باشد. خودرویی که تنها در عرض 2.8 ثانیه از سکون به تندی 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد که یک‌دهم ثانیه سریع‌تر از مدل استوک می‌باشد.

البته این بهبود یک‌دهم ثانیه‌ای شتاب با اصلاحات نرم‌افزاری و استفاده از سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ به دست آمده است. مجموع تغییرات صورت گرفته باعث شده‌اند قدرت پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو به 755 اسب بخار و گشتاورش به 780 نیوتون متر برسد. به این ترتیب شاهد بهبود 35 اسب بخاری قدرت و 10 نیوتون متری گشتاور نسبت به مدل استاندارد 720S هستیم.