search

مقاله : تولید این خودروها در سال ۲۰۱۹ به پایان خواهد رسید

تولید این خودروها در سال ۲۰۱۹ به پایان خواهد رسید

سایت motor1 به‌تازگی لیستی از خودروهایی منتشر کرد که دیگر در سال ۲۰۱۹ تولید نخواهند شد و احتمالا از گردونه رقابت کنار گذاشته می‌شوند. در این لیست نام‌هایی را خواهید دید که کنار رفتن آنها ناراحت کننده خواهد بود. برخی از این مدل‌ها در ابتدای عرضه بسیار مورد توجه بودند اما عرضه آنها برای سالهای طولانی بدون تغییر، باعث شد که از محبوبیت آنها به شدت کاسته شود. برخی از این محصولات عمر کوتاهی داشته‌اند و برخی از این خودروها در کشور ما حضور دارند و برخی نیز بعنوان محصولات لاکچری آمریکا عرضه شده‌اند. برای آؤنایی با آنها، همراه ما باشید…

آلفارومئو 4C کوپه

آلفارومئو 4C در ابتدای عرضه در بازار ایالات متحده‌ آمریکا، به‌دلیل طراحی زیبا و توانایی‌های حرکتی مشابه خودروهای مسابقه‌ای، توجه زیادی را توانست به خود جلب کند. 4C از پیشرانه‌ چهارسیلندر توربو با قدرت ۲۳۷ اسب‌بخار بهره می‌برد که وزن بسیار کم آن در حدود ۱۲۰۰کیلوگرم باعث می‌شود در ۴.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. اما گویا این خودرو نتوانسته آلفارومئو را متقاعد کند و آن قصد دارد تولید مدل کوپه را متوقف کند. البته آلفارومئو از ادامه‌ تولید مدل اسپایدر برای سالهای آینده خبر داده است و این مدل پکیج‌های جدیدی را دریافت خواهد کرد.

کادیلاک ATS سدان

تغییرات کارخانه‌ جنرال موتورز و نوسازی خط تولید این شرکت در وارن میشیگان باعث شده تا تولید کادیلاک ATS سدان پس از سال ۲۰۱۸ متوقف شود. جنرال موتورز تأکید کرده فقط تولید مدل سدان ATS متوقف خواهد شد و تولید مدل کوپه‌ همچنان ادامه خواهد داشت و مشتریان می‌توانند با موتورهای جدید، این خودرو را سفارش دهند. این موتورها شامل گزینه ۲ لیتری توربو با ۲۷۲ اسب‌بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور و موتور۳.۶ لیتری V6 با قدرت ۳۳۵ اسب‌بخار و گشتاور ۳۸۶ نیوتن‌متر و ۳.۶ لیتری تویین‌توربو V6 با قدرت ۴۶۴ اسب‌بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتن‌متری می‌شوند.

شورولت سیتی اکسپرس

اخیرا جنرال موتورز اعلام کرد تولید خودروی ون خود را با نام سیتی‌ اکسپرس، متوقف می‌کند. این خودرو ون از سال ۲۰۱۴ به بازار معرفی شده بود و تاکنون نتوانست نظرات زیادی را جلب کند که در نتیجه خط تولید آن نیز چندان فعال نبوده است. پلتفرم یکسان این محصول با نیسان NV200 هم نتوانست باعث شود تا محصول آمریکایی مانند برادر خوانده‌ی ژاپنی موفق عمل کند و شرایط جالبی داشته باشد. شورلت سیتی اکسپرس از قیمت مناسبی بهره‌مند بود و از یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر با 131 اسب بخار قدرت و 188 نیوتن متر گشتاور در زیر کاپوت آن استفاده شده بود.

شورولت کروز

شورولت پس از ۱۰ سال قصد دارد تولید پر فروش‌ترین محصول خود را متوقف کند. شورولت کروز که برای رقابت با هوندا سیویک عرضه شد، از سال ۲۰۱۵، بیش از ۳.۵ میلیون دستگاه فروش داشت. اما با توجه به علاقه خریداران به خودروهای شاسی‌بلند، فروش آن به شدت کاهش یافت و اکنون شرولت قصد دارد فروش آن را متوقف کند.

شورولت ولت

شورولت ولت هم شرایطی مانند مدل کروز دارد و این خودرو توانست از سال ۲۰۱۰ در بازار شرایط خوبی داشته باشد. شورولت ولت به‌دلیل پیشرانه هیبریدی خود، توانست در سالهای اولیه عرضه توجهات زیادی را جلب کند. آخرین نسل این مدل در سال ۲۰۱۶ معرفی شد که نتوانست فروش خوبی داشته باشد و همین سبب شد که شرولت قصد کنار گذاشتن آن را داشته باشد.

فورد C-Max هیبریدی

فورد C-Max اولین‌بار در سال ۲۰۰۳ به بازار اروپا و آمریکا عرضه شد. هیبریدی C-Max هیچگاه نتوانست فروش خوبی داشته باشد اما فورد این مدل را چند سال حفظ کرد اما اکنون پس از گذشت شش سال فورد به دلیل فروش شش هزار دستگاهی قصد دارد آن را کنار بگذارد.

فورد فیستا

فیستا یکی از معروف‌ترین خودروهای فورد است که در سیاست‌های جدید این شرکت جایی نخواهد داشت. فورد فیستا از سال ۲۰۱۱ در بازار حضور پر رنگی دارد اما اکنون پس از ۷ سال، فورد به تولید فیستا در آمریکا پایان خواهد داد.

فورد فوکوس

احتمالا فورد قصد دارد تولید تمامی خودروهای خود را بجز موستانگ، متوقف کند و فوکوس، پرفروش‌ترین خودروی فورد هم به‌دلیل سیاست‌های جدید این برند، دیگر تولید نخواهد شد. سال ۲۰۱۹، فورد همه مدل‌های فوکوس را فقط در اروپا عرضه خواهد کرد و آمریکا دیگر این محصول را نمی‌بیند.

فورد تاروس

باز هم یک فود دیگر. تاروس یکی از خودروهای معر وف فورد است که بعد از ۳۰ سال، فورد قصد دارد آن را از سبد محصولات خود کنار بگذارد. در چهار سال گذشته، فروش فورد تاروس کاهش یافته و تنها ۳۸هزار دستگاه از آن در آمریکا فروش رفته که همین باعث پایان عمر این خودرو شده است.

لینکلن MKT

برند لوکس آمریکایی هم قصد دارد تغییرات کاملی داشته باشد و مدل‌های جدید را به بازار عرضه کند. مدل MKT بعد از سال ۲۰۱۸ تولید نخواهد شد. این مدل نخستین‌بار در سال ۲۰۱۰ معرفی شد و از پلتفرمی مشترک با فورد تاروس و Flex بهره می‌برد و حالا با مدل جدید Aviator جایگزین خواهد شد.

لینکلن MKX

لینکلن MKX حذف نخواهد شد اما با ظاهری جدید و نامی جدید به بازار عرضه می‌شود. خودروی جدید Nautilus نام دارد و با تکنولوژی جدید و امکانات فراوان و سطح بالایی از موتورهای قدرتمند، در بازار خودروهای لوکس، عرضه خواهد شد.

نیسان جوک

این خبر شاید برای ایرانی‌ها که به‌تازگی به این خودرو دل‌بسته‌اند چندان خوشایند نباشد اما جوک دیگر قدیمی شده و باید با یک محصول جدید جایگزین شود. هنوز سیاست نیسان در برای تمامی بازارهای دنیا در ارتباط با این خودرو مشخص نیست اما مدل کیکس در آمریکا جایگزین جوک خواهد شد.

تویوتا کرولا تیپ iM

این مدل در ابتدا با برند سایون عرضه شد و با منحل شدن این شرکت، تویوتا نام و نشان خود را بر روی آن گذاشت. تویوتا کرولا iM در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس در سال ۲۰۱۴ معرفی شد و اکنون بعد از چهار سال عرضه آن متوقف خواهد شد.

تویوتا یاریس تیپ iA

این مدل نیز حذف نخواهد شد اما نام یاریس سدان را دریافت خواهد کرد و با تکنولوژی و ظاهر جدید دذر بازار عرضه خواهد شد.

فولکس واگن تورگ

تغییرات جدید فولکس‌واگن برای استفاده بیشتر از پلتفرم جدید MQB باعث خواهد شد تا در برخی مدل‌ها تجدید نظر صورت گیرد. شاسی‌بلند هفت نفره از سال ۲۰۰۲ در بازار آمریکا حضور داشت اما حالا بعد از سالها از سبد فولکس‌واگن کنار گذاشته خواهد شد.