search

چند ساعت با سانگ یانگ موسو ۲۰۱۹ !

چند ساعت با سانگ یانگ موسو ۲۰۱۹ !

سانگ‌یانگ موسو ۲۰۱۹ با آنچه در گذشته دیده بودیم تفاوت فراوانی دارد. جدیدترین محصول سانگ‌یانگ یک پیکاپ 4×4 است که بتازگی در بازار استرالیا عرضه شده است. محصولات سانگ‌یانگ سابقه‌ طولانی در بازار استرالیا دارند و بسیاری از افرادی که به خودروهای مستحکم علاقه دارند، به‌سراغ محصولات سانگ‌یانگ می‌روند. برخی تردیدها درباره‌ محصولات سانگ‌یانگ وجود داشت، اما محصولات اخیر این کپانی کره‌ای باعث شده تا تردیدها از بین بروند چرا که خودروهای خوبی از این برند در استرالیا عرضه شده.

پیکاپ قدرتمند کره‌ای

در حال حاضر سانگ‌یانگ قوی‌تر از گذشته، با محصولات جدید به بازار برگشته و تقریبا تمامی خودروهای این شرکت جدید هستند. ارائه‌ ضمانت هفت‌ساله بدون محدودیت کیلومتر یک حرکت خوب از این برند بوده که باعث برتری آن نسبت به رقبا شده است. نسل جدید موس‍‍و یک پیکاپ 4×4 به قیمت پایه‌ ۲۱هزار دلاری است که نمونه اتوماتیک آن قیمتی در حدود ۲۲هزار و ۴۰۰ دلار دارد. تیپ پایه‌ این خودرو EX نام دارد و مدل ELX اتوماتیک با قیمت ۲۴هزار و ۵۰۰ دلار و مدل Ultimate با قیمت ۲۷هزار و ۳۰۰ دلار در اختیار مشتریان قرار گرفته است.

ضمانت هفت‌ساله‌ موسو بهترین در میان خودروهای 4WD محسوب می‌شود. ناگفته نماند که کیا نیز ضمانت هفت‌ساله‌ بدون محدودیت کیلومتر را برای خودروهای خود در نظر گرفته است. موسو جدید در تعلیق عقب از سیستم چنداتصالی و فنرهای لول و ترمز دیسکی بهره می‌برد که یک نکته مثبت نسبت به سایر رقبا خواهد بود. فورد رنجر رپتور و دیگری دوج رم 1500 تنها محصولاتی هستند که چنین سیستمی را در خود جای داده‌اند. این نشان می‌دهد که سانگ‌یانگ پیشرفت خوبی داشته است.

مناسب آفرود

موسو فاصله‌ محوری کم و رینگ‌های بیست‌اینچی اسپرت و توانایی حمل بار تا ۷۹۰ کیلوگرم را دارد. کیفیت سواری در مسیرهای مختلف خوب است اما در دست‌اندازها ضرباتی به اتاق منتقل می‌کند که در پیکاپ‌ها طبیعی محسوب می‌شود. استفاده از ضربه‌گیرهای پلاستیکی در محل اتصال تعلیق عقب به شاسی باعث شده تا ضربات وارده به کابین کاهش یابند و موسو بتواند استاندارد NVH را دریافت کند.

این خودرو از پیشرانه‌ ۲.۲ لیتری توربو دیزل بهره می‌برد که عملکرد آن اصلا شبیه به پیشرانه‌ ۲ لیتری توربو فورد نیست اما نمی‌توان ایراد خاصی را در آن یافت و . زمانی که موتور را روشن کردیم در هنگام کارکرد، عملکرد پیشرانه بی‌صدا و آرام بود و لرزش زیادی در دور موتور بالا حس نمی‌شود. پیشرانه‌ جدید چهار سیلندر ۲.۲ل لیتری ساخت سانگ‌یانگ است که با توان ۱۷۹ اسب‌بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتون‌متر گشتاور ، عملکردی متوسط و آرام دارد و نمی‌تواند مثل رقبا خشن ظاهر شود. دو جعبه‌دنده‌ شش‌ سرعته‌ دستی و شش‌سرعته‌ اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت را بر عهده خواهند داشت.

مصرف سوخت قابل قبول

جعبه‌دنده‌ی خودکار این خودرو در سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌تواند دور موتور را روی ۱۵۰۰ دور بر دقیقه ثابت نگه دارد. بنا بر ادعای سانگ یانگ، موسو جدید مصرف سوختی معادل ۱۰.۹ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد داشت که در آزمایش ما عدد ۱۱ لیتر در هر صد کیلومتر ثبت شد. این نشان می‌دهد سانگ‌یانگ مانند برخی از کمپانی‌ها رقم غیر واقعی را اعلام نکرده است.

در گذشته قطعات مرسدس بنز در این خودروها بکار گرفته می‌شد اما اکنون این کمپانی چنین تمایلی ندارد. داخل کابین موسو جدید تغییرات خوبی دیده می‌شود و پوشش خوب بخش‌های مختلف و کیفیت مناسب کابین شما را متقاعد خواهد کرد که خودروی خوبی را در اختیار دارید. برای سرنشینان ردیف عقب هم خروجی سیستم تهویه و خروجی برق برای شارژ کردن ابزار مختلف قرار داده شده است.

این خودرو فضای جاداری دارد و طراحان تصمیم گرفته‌اند بیشتر فضای داخلی خودرو را به سرنشینان اختصاص دهند به‌همین‌ دلیل سرنشینان فضای خوبی در اختیار دارند. موسو از نظر حس رانندگی و راحتی به خودروهای کراس‌اوور شباهت داردو چیزی مانند وانت|‌های دیگر در آن حس نمی‌شود. نرمی صندلی‌ها خوب بوده و موسو طراحی ارگونومیک دارد. صدای کم پیشرانه و نفوذ کمتر سایر صداها باعث می‌شود یک کابین آرام در اختیار شما باشد. سیستم اطلاعات و سرگرمی در موسو سیستم یکپارچه رهیاب ماهواره‌ای ندارد اما اپل کارپلی و اندروید اتو باعث می‌شوند تا شما با تلفن هوشمند خود در ارتباط باشد و از سیستم رهیاب ماهواره‌ای گوشی استفاده کنید.

نمایشگر هشت‌ اینچی کابین ابعاد مناسبی دارد اما وضوح و عملکرد آن کمی نا امید کننده است. یکی از بدترین قسمت‌های موسو را باید پوشش پلاستیک خشک در پشت صندلی‌های جلو عنوان کرد که حس خودروهای قدیمی را منتقل می‌کند.از لحاظ ایمنی موسو با سیستم‌های AEB و FCW و امکاناتی نظیر سیستم هشدار نقطه‌ی کور، رادار کنترل خودرو بین خطوط و سیستم هشدار برخورد عقب، بنظر می‌رسد شرایط خوبی داشته باشد. مدل فول آپشن نیز علاوه بر اینها امکاناتی مانند دوربین ۳۶۰ درجه را در خود جای داده است. در موسو سیستم ترمز خودکار اضطراری می‌تواند در سرعت‌های ۸ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت عمل می‌کند و این نیز یک گزینه جذاب است اما مرسدس‌بنز ایکس کلاس و فورد رنجر، رقبای این خودرو امکانات کامل‌تری دارند و موسو در مقابل آنها کار سختی خواهد داشت.

رینگ‌های بزرگ بیست‌ اینچی به لاستیک‌هایی با ابعاد 225/50 R20 متصل هستند که چسبندگی مناسبی در مسیرهای خارج جاده‌ دارند. در مدل ELX، بعلت وجود رینگ‌های ۱۸ اینچی لاستیک‌ها ۲۵ میلی‌متر دیواره‌های بلندتری دارند تا برای شرایط آفرود مناسب‌تر باشد. سیستم Eaton Mlocker، باعث می‌شود تا اگر اختلاف دور چرخ‌های عقب از ۱۰۰ دور بر دقیقه بیشتر شود، چرخ قفل شود. این یک سیستم عالی برای عملکرد بهتر در جاده‌های سخت خواهد بود. ارتفاع این خودرو ۲۱۵ میلی‌متر نسبت به سطح زمین است که یک کابوس برای رانندگان آفرود خواهد بود. جعبه‌دنده و تعلیق عقب ارتفاع کمی دارند و ممکن است در مسیرهای ناهموار با زمین برخوردکنند. سیستم مخصوص عبور از تپه در موسو عبور ایمن از سراشیبی را با حداکثر سرعت پنج کیلومتر بر ساعت میسر می‌کند.

سانگ‌یانگ درباره‌ مدل جدید موسو ادعا کرده است که فضای بار این خودرو، در کلاس خود عمیق‌ترین است اما سعی داشته ضعف کمترین مقدار طول را در بین رقبا، پوشش دهد. با کمی تغییرات می‌توان موسو را به قوی‌ترین رقیب میتسوبیشی Triton تبدیل کرد.