search

چگونه از سوپرکارها عکس جذاب بگیریم؟!

چگونه از سوپرکارها عکس جذاب بگیریم؟!

“یک تصویر خوب بهتر از هزاران کلمه است” شاید این جمله را هزاران بار شنیده باشید و واقعیت هم همین است مخصوصاً درباره‌ی خودروها! خواه در حال فروش خودروی مورد علاقه‌ی خود باشید یا اینکه بخواهید درباره‌ی اسب زین کرده‌ی خود صحبت کنید، عکاسان پلی بین خریداران بالقوه یا هر طرفدار دوآتشه‌ای هستند که می‌خواهند خودروی شما را مشاهده کنند.


به همین خاطر، ثبت تمام جزئیات خودرو بسیار مهم می‌باشد. از خودروهای ارزان قیمت گرفته تا نسخه‌های میلیون دلاری، قوانین یکسان هستند: جزئیات خودرو باید واضح بوده و در تصاویر دیده شوند.

خوشبختانه عکاسان حرفه‌ای قدم‌های لازم برای تصویربرداری عالی از خودروها را به ما یاد می‌دهند. اگرچه در تصاویر یک مزراتی MC12 مسابقه‌ای با قیمت بالا دیده می‌شود اما این فرایند صرف‌نظر از خودروی موردبحث مشابه و یکسان است.

جزئیات واضح خودرو – مهم است که خودرو در شرایط خوب و دست‌نخورده‌ای باقی بماند (حداقل از نظر فیزیکی) زیرا جزئیات آن را در تصاویر دیده خواهند شد. همکاری با یک تصویربردار حرفه‌ای واقعاً جادو می‌کند بنابراین تصاویر ثبت شده از خودرو کاملاً چشم‌نواز خواهند بود.
تصویربرداری با نور روشن – اولین قدم در عکاسی از خودرو وجود نور کامل است بنابراین این یک قدم مهم خواهد بود. البته این مورد به محلی که زندگی می‌کنید بستگی دارد.
خاموش کردن چراغ‌ها در زمان عکاسی از خودرویی با رنگ روشن – این یک مورد جالب است. به منظور نمایش جزئیات کامل خودرو، رنگ روشن مهم است. شاید بخواهید چندین تصویر ثبت کنید که در آینده آن‌ها را با یکدیگر ترکیب کرده و تصویر جذابی به دست آورید.
عکاسی با نور روشن در زمانی که بخش پایینی خودرو رنگ روشن دارد – این مرحله ضروری است بنابراین شما می‌توانید لایه‌ای را در زمانی که بخش تیره‌ی خودرو دیده شده اضافه کنید.
ترکیب تصاویر در فرایند نهایی – البته که فرایند تنظیم و دست‌کاری تصاویر یک مرحله کلیدی است.