search

نگاهی به سیستم MirrorLink و طرز کار آن

نگاهی به سیستم MirrorLink و طرز کار آن

MirrorLink به شما اجازه می‌دهد تا هر آنچه را که روی صفحه‌ی گوشی هوشمند خود می‌بینید روی صفحه‌نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی خودرویتان منتقل کنید. زمانی که از طریق کابل USB یا بلوتوث وصل شدید می‌تواند با استفاده از صفحه لمسی یا کنترل‌های روی غربیلک فرمان و یا با سود بردن از دستورات صوتی، برنامه‌های متعددی را کنترل کنید.

MirrorLink سیستمی است که به شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از کابل USB یا بلوتوث گوشی هوشمند خود را به سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو وصل کنید. با برقرار شدن این اتصال قادر خواهید بود با روش مشابه اندروید اتو یا اپل کارپلی به برنامه‌های مختلفی دسترسی داشته باشید

بسیار از برنامه‌های محبوب گوشی‌های هوشمند از جمله فیسبوک، توییتر و… کاملاً با این سیستم سازگار هستند و البته در ساخته‌های سئات، اشکودا و فولکس‌واگن ویژگی‌های یکپارچه‌ی بیشتری نیز وجود دارند که به درد خواندن پیام‌ها و اعلانات می‌خورند.

همچنین برنامه‌ای سازگار با MirrorLink وجود دارد که داده‌های مختلف خودرو را ضبط کرده و بازخوردهای استایل رانندگی راننده، مصرف سوخت و دیگر اطلاعات موردنیاز را نمایش می‌دهد. برنامه‌ی یاد شده برای دور ماندن از ترافیک شلوغ شهری نیز بسیار کاراست.

علاوه بر محصولات برندهای گروه فولکس‌واگن که پیش‌تر به آن‌ها اشاره شد، سایر برندهایی که از این سیستم استفاده می‌کنند عبارت‌اند از پژو، سیتروئن، DS، هوندا، اسمارت و تویوتا. مرسدس بنز A کلاس نیز با سیستم MirrorLink در دسترس است.

نرم‌افزار MirrorLink با اکثر گوشی‌های اندرویدی سازگار بوده و کار می‌کند اما نمی‌توان آن را در دستگاه‌های اپل بکار گرفت. اگر به دنبال ویژگی‌های مشابه برای استفاده در آیفون خود هستید باید خودرویی سازگار با سیستم اپل کارپلی را بخرید.