search

تاکسی جدید ایران خودرو+ عکس و مشخصات

تاریخ خبر: 27 اسفند 1402 - 09:20

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران، وزارت صمت در دوره جدید مدیریت خود به دنبال این است تا شبکه حمل و نقل عمومی درون شهری را به سمت استفاده از خودروهای برقی سوق دهد در این راستا ایران خودرویی ها نیز دست به کار شده تا در تامین تاکسی های برقی مشارکت کنند.
لونا GRE محصول جدید وارداتی ایران خودرو قرار است به زودی در ناوگان تاکسیرانی کشور مورد استفاده قرار گیرد.
این محصول چینی در حال حاضر تنها برای استفاده در خطوط تاکسیرانی شهری توسط ایران خودرویی ها وارد شده و آبی های جاده مخصوص قصدی برای عرضه آن به متقاضیان عادی ندارند.
لونا GRE در بازار چین با دو نوع دیفرانسیل حاضر است. اما مدیران ایران خودرو تصمیم گرفته اند تا اولین تاکسی برقی خود را به صورت تک دیفرانسیل وارد کنند.
اخبار شنیده حکایت از آن دارد خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص برنامه هایی برای داخلی سازی این محصول برقی نیز در برنامه های خود دارد.
بررسی مشخصات لونا GRE نشان می دهد این خودرو از یک پیشرانه الکتریکی با قدرت 110 اسب بخار بهره می برد. این موتور همچنین گشتاوری 225 نیوتن متری تولید می کند. باطری به کار رفته در این خودرو 44 کیلوواتی است. این تاکسی برقی با یک بار شارژ امکان پیمودن 400 کیلومتر را دارد. چنانچه باطری این خودرو به طور کامل شارژ شود و در شارژ آن از یک شارژر معمولی استفاده شود حدود 10 ساعت زمان نیاز دارد.
دوربین پارک عقب، سامانه نظارت بر فشار تایرها، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سنسور نور، امکان ورود بدون کلید و همچنین استارت زدن بدون کلید را می توان از امکانات اولین تاکسی برقی ایران خودرو قلمداد کرد.
حداکثر سرعت این خودرو 140 کیلومتر است و شتاب صفر تا 100 لونا GRE حدود 10 ثانیه زمان نیاز دارد.   
آن طور که به نظر می رسد ایران خودرویی ها برای حضور در بازار واردات تاکسی های برقی روی شبکه گسترده خدمات پس از فروش خود حساب ویژه ای باز کرده است.



افزودن دیدگاه
لطفا نظرات خود را در مورد خبر << تاکسی جدید ایران خودرو+ عکس و مشخصات >> به صورت فارسی بنویسید .