search

کمپانی سانگ‌یانگ در خطر نابودی

تاریخ خبر: ۱۳۹۹/۱۰/۱۶

سانگ‌یانگ، خودروساز کره‌ای، به‌خاطر ناتوانی در پرداخت بدهی‌هایش اعلام ورشکستگی کرد. شرکت هندی ماهیندرا که ۷۵ درصد سهام سانگ‌یانگ را در اختیار دارد می‌گوید که این کارخانه قادر نیست بدهی خود به ارزش شصت میلیارد وون (حدود ۵۵ میلیون دلار) را پرداخت کند.

سانگ‌یانگ به شدت بدهکار است. تولید کارخانه در یازده ماه اول سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۹۷ هزار دستگاه بود که بیست درصد از سال قبل کمتر است.

تحلیلگران معتقدند که اعلام ورشکستگی سانگ‌یانگ نشان می‌دهد که دولت کره مایل نیست به کارخانه‌هایی که مالک خارجی دارند کمک کند. در جریان بحران کرونا، دولت کمک‌های هنگفتی به شرکت‌های کره‌ای کرده، اما به گفته تحلیلگران نجات سانگ‌یانگ ممکن است باعث شود شرکت‌های خارجی دیگر هم کمک‌هایی مشابه درخواست کنند.

جنرال‌موتورز و رنو دو خودروساز دیگری هستند که در کره‌جنوبی فعالیت می‌کنند. هر دو خودروساز مشکلات مالی دارند و در سال‌های اخیر ناچار شده‌اند تولید خود را کاهش دهند.

ماهیندرا که یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان در هند است، سهام سانگ‌یانگ را در سال ۲۰۱۰ و زمانی خرید که سانگ‌یانگ در آستانه ورشکستگی بود. اما این شرکت نتوانست در ده سال گذشته سانگ‌یانگ را به سوددهی برگرداند و از تابستان گذشته به دنبال خریداری برای کارخانه است.

سانگ‌یانگ با اعلام ورشکستگی سه ماه فرصت دارد تا با طلبکاران به توافق برسد یا خریداری برای خود پیدا کند.



افزودن دیدگاه
لطفا نظرات خود را در مورد خبر << کمپانی سانگ‌یانگ در خطر نابودی >> به صورت فارسی بنویسید .