search

نظر مدیرعامل ایران خودرو در خصوص واردات خودروی دست دوم

تاریخ خبر: ۱۳۹۹/۱۰/۲۶

مدیرعامل ایران خودرو گفت: در خصوص واردات خودروی دسته دوم، مخالف واردات آن چیزی هستیم که ظرفیت تولیدش در داخل کشور وجود داشته باشد و طبق سیاست های کلان کشور نباید ظرفیت اشتغال داخل را به واردات و ایجاد اشتغال برای دیگران ترجیح داد، از طرفی برخی از این خودروها با استانداردهای موجود قابلیت استفاده ندارند و ممکن است در ابتدا خرید این خودرو ها ارزان باشد اما با توجه به دست دوم بودن نگهداری و مصرف آنها حتما هزینه های بالایی برای مصرف کننده و کشور خواهد داشت.

فرشاد مقیمی روز پنجشنبه ۲۵ دی در بازدید از سه واحد قطعه ساز خودرو در شهرصنعتی کاوه شهرستان ساوه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف از سفر به استان مرکزی بازدید از پروژه‌های ساخت داخل بود که از دوره‌های گذشته آغاز به کار کرده بودند که در این مجموعه ها اقدامات خوبی در حوزه ساخت داخل شکل گرفته است.

وی افزود: در این کارخانه‌ها مقرر شده بود بخشی از نیازمندی‌های که در گذشته از خارج از کشور تامین می‌شد به ساخت داخل تبدیل شود که خوشبختانه در این واحدها تا به امروز ۷۰ درصد نیازمندی‌ها به ساخت داخل تبدیل شده و ۳۰ درصد مابقی نیز از طریق تامین منابع مالی دنبال خواهد شد تا بتوانیم به خودکفایی کامل برسیم.

وی در رابطه با خودروی تارا که در روزهای گذشته پیش فروش و ثبت نام این خودرو آغاز شده افزود: چند قطعه این خودرو در این شهرک و استان در حال تولید است که با توجه به بازدیدی که از روند کار صورت گرفت امیدواریم طبق برنامه زمانبندی بتوان خودرو را در زمان اعلام شده و بدون کمترین وقفه عرضه کرد.

مدیرعامل ایران‌خودرو در خصوص مطالبات مالی قطعه سازان شهرک صنعتی کاوه بیان کرد: در این راستا بخشی از مطالبات با حمایت وزیر صمت و رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران پیگیری و مصوباتی در شورای پول و اعتبار تصویب شد که با اجرای فرآیندها، تعهدات نسبت به قطعه سازان که در این مسیر سخت و دشوار فعالیت می‌کنند، اجرایی شود.

مقیمی بیان کرد: با توجه به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ تمایل زیادی برای سرمایه گذاری مستقیم نداریم و عمدتا سرمایه گذاری ها از طریق شبکه تامین انجام می‌شود و عملا سرمایه‌گذاری‌ها با دنبال کردن حوزه ساخت داخل از سوی سرمایه‌گذاران صورت می گیرد و در ازای این سرمایه گذاری تعهد تضمین خرید محصول نهایی از سوی ما انجام می‌شود.

وی افزود: در راستای کمک های مالی نیز تعاملاتی با بانک ها برقرار شده که سقفی در چند بانک به تصویب رسید و پروژه‌هایی نیز در این خصوص معرفی شد، یکی از واحدهای بازدید شده در شهرک صنعتی کاوه مشکلاتی در این حوزه داشت که با مدیرعامل بانک صحبت و مقرر شد با قید فوریت تامین منابع مالی انجام شود. این حمایت ها به تولید داخل و جلوگیری از خروج ارز و اشتغال و اقتصاد صنعتی داخل کمک شایانی می‌کند که هر دو برای ما مهم است.

وی ادامه داد: عمدتا مطالبات قطعه سازان در خصوص ماشین آلات موجود در گمرک و مسائل ارزی است که با ریاست بانک مرکزی طرح موضوع خواهد شد، بیشتر مطالبات مسائل کوچک و با تاثیر بالا ولی قابل حل است.

مدیرعامل ایران‌خودرو درخصوص صادرات محصولات به سایر کشورها اضافه کرد: صادرات به برخی کشورها همچنان انجام می‌شود و در برخی نیز از سر گرفته شده و حتی در برخی تولید نیز انجام می‌شود و با توجه به تعهد و قولی که به حاکمیت داده شده قصد داریم از محل صادرات خودرو و اجزا و قطعات خودرو بتوان کشور را از اتصال حوزه ارزی به منابع داخلی بی نیاز کرد در نتیجه این موضوع به صورت جدی پیگیری می‌شود. فرآیند قیمت گذاری مشخص است و بر اساس قانون، شورای رقابت بر اساس مکانیزم و فرآیندها و استانداردها قیمت را اعلام می‌کند و ما نیز این ضوابط را اجرا خواهیم کرد.



افزودن دیدگاه
لطفا نظرات خود را در مورد خبر << نظر مدیرعامل ایران خودرو در خصوص واردات خودروی دست دوم >> به صورت فارسی بنویسید .