search

برنامه توسعه تسلا در چین به دلیل تعرفه های آمریکا متوقف شد

تاریخ خبر: 22 ارديبهشت 1400 - 17:17

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، گزارش ها حاکی است که تولیدکننده خودروهای الکتریکی آمریکایی یعنی شرکت تسلا برنامه خود را برای خرید زمین جهت گسترش کارخانه خود در استان شانگهای چین و تبدیل آن به قطب جهانی صادرات لغو کرده است چرا که عدم اطمینان از آینده روابط ایالات متحده و چین افزایش یافته است.
به گفته منابع آگاه، شرکت تسلا از پیشنهاد خرید زمینی که در نزدیکی کارخانه خود بوده است، صرف نظر کرد.
کارخانه تسلا در شانگهای با ظرفیت سالانه حداکثر 500 هزار دستگاه وسیله نقلیه، در حال حاضر خودروهای مدل 3 و مدل Y را با نرخ 450 هزار دستگاه در سال تولید می کند.
بنا به گفته این منابع، پیش از این، این خودروساز قصد داشت ظرفیت خطوط تولید موجود را برای گسترش صادرات مدل 3 ساخت چین به بازارهای بیشتری از جمله ایالات متحده افزایش دهد. این شرکت در حال حاضر مدلهای 3 ساخت چین را به اروپا ارسال می کند.
با این حال، با اعمال تعرفه 25 درصدی برای خودروهای الکتریکی وارداتی چینی، علاوه بر عوارض موجود که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ اعمال شده است، این خودروساز قصد دارد محدودیت هایی را برای سهم تولید چین در تولید جهانی خود ایجاد کند.
فروش تسلا در چین، جایی که این شرکت موفق شد تنها در سه ماه اول سال 2021، 3 میلیارد دلار درآمد کسب کند، علی رغم فشارهای نظارتی مداوم در این کشور، در حال رشد است.
این خودروساز در چین به دلیل نگرانی در مورد ایمنی و خدمات مشتری در مورد دوربین های خودرو، آتش سوزی باتری، شتاب غیر منتظره و خرابی به روزرسانی های نرم افزاری، مورد بازرسی جدی قرار گرفته است.
علاوه بر این، تسلا در مورد نحوه برخورد این شرکت با داده ها نیز بسیار مورد توجه ناظران چینی است.
انتهای پیام/



افزودن دیدگاه
لطفا نظرات خود را در مورد خبر << برنامه توسعه تسلا در چین به دلیل تعرفه های آمریکا متوقف شد >> به صورت فارسی بنویسید .