search

شرکت تایوانی تا پایان ژوئن کمبود جهانی تراشه را برطرف می‌کند

تاریخ خبر: 13 ارديبهشت 1400 - 13:37

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، رئیس شرکت ساخت نیمه رسانای تایوان TSMC به شبکه تلویزیونی سی بی اس آمریکا گفت که انتظار می رود این شرکت بتواند "حداقل نیاز" جهانی برای تراشه های مورد استفاده در صنعت خودروسازی را برآورده کند.
خودروسازان در سراسر جهان به دلیل کمبود تراشه که در برخی موارد با اقدامات دولت سابق ایالات متحده علیه کارخانجات تراشه چین، این وضعیت تشدید شده است، خطوط مونتاژ خود را تعطیل کرده اند.
تایوان، مرکز تولید صنعت در حال رونق تراشه، در تلاش برای حل این مشکل است و تولیدکنندگان این کشور قول داده اند که ظرفیت را افزایش دهند.
مارک لیو، رئیس شرکت ساخت نیمه رسانای تایوان TSMC در طی اظهاراتی که روز یکشنبه از شبکه سی بی اس پخش شد، گفت که آنها اولین بار در ماه دسامبر متوجه کمبود جهانی تراشه شدند و ماه بعد تلاش کردند تراشه های بیشتری را برای خودروسازان تولید کنند.
وی گفت: امروز، ما فکر می کنیم دو ماه جلوتر هستیم که می توانیم حداقل نیاز مشتریان خود را قبل از پایان ماه ژوئن جبران کنیم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا منظور او این است که کمبود تراشه صنعت خودرو طی دو ماه از بین خواهد رفت، گفت: "خیر".
لیو افزود: یک تاخیر زمانی وجود دارد. به خصوص در تراشه های خودرو، زنجیره تامین طولانی و پیچیده است. تأمین حدود هفت تا هشت ماه به طول می انجامد.
بر اساس این گزارش، شرکت ساخت نیمه رسانای تایوان بزرگترین تراشه ساز قراردادی جهان است.
کمبود تراشه اولین بار در بخش خودروسازی احساس شد و پس از آن به سایر بخش ها مانند لوازم الکترونیکی مصرفی گسترش یافته است.
انتهای پیام/
 



افزودن دیدگاه
لطفا نظرات خود را در مورد خبر << شرکت تایوانی تا پایان ژوئن کمبود جهانی تراشه را برطرف می‌کند >> به صورت فارسی بنویسید .