search

سرمایه‌گذاری مشترک پورشه و شرکت آلمانی برای ساخت باتری خودروهای برقی

تاریخ خبر: 31 خرداد 1400 - 12:45

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، واحد خودروهای لوکس فولکس واگن یعنی شرکت پورشه AG در حال راه اندازی یک سرمایه گذاری مشترک با شرکت کاستومسلز Customcells برای تولید باتری هایی با عملکرد بالا است که به طور قابل توجهی زمان شارژ خودروهای برقی را کاهش می دهد.
در بیانیه پورشه آمده است که همکاری با کاستومسلز، شرکتی در جنوب آلمان که در زمینه سلول های لیتیوم یون تخصص دارد، به منظور تولید باتری خودروهای برقی با تراکم انرژی بیشتر نسبت به نمونه های اولیه باتری که در اتومبیل های الکتریکی فعلی پورشه استفاده شده، صورت گرفته است.
خودروسازان اروپایی در حالی که مدل‌های کاملاً برقی خود را برای دستیابی به اهداف سختگیرانه کاهش آلایندگی در اتحادیه اروپا به بازار عرضه می کنند در حال تلاش برای کاهش وابستگی خود به شرکت های آسیایی در زمینه باتری خودروها هستند.
بهبود چگالی انرژی باتری علاوه بر کاهش زمان شارژ، به معنای کاهش مقدار مواد اولیه مورد نیاز باتری هاست در حالی که برد حرکت خودرو نیز به همان میزان است.
این کار همچنین هزینه های تولید باتری را کاهش می دهد و اتومبیل های برقی را از قیمت مناسب تری برخوردار می کند.
پورشه همچنین اعلام کرد که دهها میلیون یورو در این شرکت مشترک با اختصاص سهام 80 درصدی، سرمایه گذاری خواهد کرد.
هدف از ایجاد این تأسیسات تولید ظرفیت 100 کیلووات ساعت است که به معنای تولید باتری کافی برای 1000 خودرو در سال می‌باشد.
انتهای پیام/



افزودن دیدگاه
لطفا نظرات خود را در مورد خبر << سرمایه‌گذاری مشترک پورشه و شرکت آلمانی برای ساخت باتری خودروهای برقی >> به صورت فارسی بنویسید .