search

قیمت خودرو در بازار آرام گرفت +جدول

تاریخ خبر: 21 مهر 1400 - 20:22

به گزارش اقتصادنیوز ؛ ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که  امروز 21 مهر 1400 همانند روز گذشته بازار بدون خرید و فروش سپری شد و قیمت خودرو شکل نزولی و ثبات قیمت خود را حفظ کرده است.
فعالان بازار خودرو معتقدند نوسان قیمت دلار در تشدید رکود بازار خودرو اثر قابل توجهی داشته است، نرخ دلار از حدود یک هفته گذشته شکل نزولی به خود گرفت و کاهشی شد، در روزهای اول بازار خودرو در برابر نزولی شدن قیمت دلار مقاومت کرد و به رویه خود در بازار  ادامه داد، اما با تداوم نوسان کاهشی شدن قیمت دلار بازار خودرو هم از موضع خود عقب نشینی کرد و طی 3 روز گذشته شکل نزولی به خود گرفت و  هرچند که امروز در ساعات پایانی معاملات قیمت دلار کمی رشد داشت اما این رشد تاثیری در بازار خودرو نداشت و بیشتر خودروها ثبات قیمت را تجربه کرد.
در کنار نوسان نرخ دلار پالس مثبت به از سرگیری مذاکرات وین از یک سو و بهبود روند روابط ایران و عربستان نیز بر آرامش در بازار خودرو تاثیر داشته،  بطوریکه این روند موجب شد تا امروز بازارخودرو افت قیمت را در کنار ثبات قیمت تجربه کند.   
اما آنچه شاید بیش از همه بازار خودرو را تحت تاثیر قرار داده بی ثباتی است که در بازار حاکم است، نبود ثبات موجب شده تا کمتر خریداری حاضر به خرید خوردو آن هم در شرایط فعلی بازار شود.
از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو 206 تیپ 2»، « پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار» ، «سمند LX با موتورEF7  » و « سمند سورن پلاس »، «رانا پلاس»، «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو اتوماتیک»  اشاره کرد.
رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز «سمند پلاس» و « پژو 206 تیپ 5» در بازار افت یک میلیونی قیمت داشتند و سایر محصولات سایپا بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند.
با توجه به ارزیابی های صورت گرفته می توان گفت قیمت «سمند پلاس» امروز با افت یک میلیون تومانی در بازار به 310 میلیون تومان رسید و « پژو 206 تیپ 5» نیز با افت یک میلیون تومانی در بازار 292 میلیون تومان قیمت گذاری شد.
رصد بازار خودرو همچنین نشان دهنده آن است که در میان  محصولات ایران خودرو امروز « پژو 206 تیپ 2» بدون تغییر در بازار 249 میلیون تومان معامله شد و مدل صندوقدار این خودرو امروز نیز بدون تغییر در بازار 288 میلیون عرضه شد.
با توجه به روند بازار می توان گفت «رانا پلاس» نیز امروز در بازار تغییر قیمتی نداشت و قیمت آن به 270 میلیون تومان در بازار رسید.
با توجه به ارزیابی صورت گرفته امروز «سمند LX با موتورEF7» نیز بدون تغییر  در بازار قیمت  263 میلیون تومان قیمت خورد از سوی دیگر «پژو 206 صندوقدار» نیز با قیمت 288 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد.

 



افزودن دیدگاه
لطفا نظرات خود را در مورد خبر << قیمت خودرو در بازار آرام گرفت +جدول >> به صورت فارسی بنویسید .