search

فروش و عرضه روغن موتور خارج از شبکه تخلف است

تاریخ خبر: 18 مهر 1400 - 14:08

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عباس تابش با بیان این مطلب، گفت: جلسات مستمر و پیگیری های اثر بخش در روند مطلوب طرح استقرار سامانه جامع تجارت نقش مهمی داشته است و چهار شرکت تولیدکننده روغن موتور از هفته آینده به صورت آزمایشی به عرضه و فروش محصولات خود در سامانه جامع به نمایندگان و عاملینی که کد نقش دریافت کرده اند، اقدام خواهند نمود.
وی ادامه داد: از 17 مهرماه نیز فروش و عرضه محصولات به عاملین و خریداران دارای پروانه کسب که در سامانه جامع تجارت نقش داشته باشند منوط می گردد.
معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت مصرف­ کنندگان و تولید­کنندگان همچنین گفت: طی مکاتبه ای که به سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانها ابلاغ خواهد شد اعلام می گردد، از 17 مهرماه عرضه و فروش این محصولات، صرفاً به خریدارانی که دارای کد نقش در سامانه جامع تجارت می باشند، انجام خواهد شد و در غیر این صورت عرضه خارج از شبکه و تخلف محسوب خواهد شد.
معاون وزیر صمت در ادامه، افزود: با توجه به اینکه زمان شروع پروژه و به تبع آن مبنای گزارش گیری اطلاعات تولید، فروش و موجودی واحدهای تولیدکننده در سامانه از مورخ 20 شهریور انجام می پذیرد، واحدهای تولیدکننده و شرکت های پخش موظف هستند موجودی خود تا مورخ 20 شهریور را احصاء و در قالب سند انبارگردانی کاهشی در بخش اظهار خروج کالا در سامانه ثبت نمایند.
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان بیان کرد: در زمینه پوشک، واحدهای تولیدی می بایست، اطلاعات تولید و بویژه فروش خود به تفکیک خریداران را مبتنی بر واحد اندازه گیری اعلامی در سامانه ثبت نمایند و از تاریخ 17 مهرماه کلیه مراجع و دستگاه های متولی مکلفند صرفا بر مبنای اطلاعات مندرج در سامانه در خصوص عملکرد شرکت­ های مذکور از تامین مواد اولیه تا فروش محصول نهایی و ... اقدام نمایند.
تابش بیان کرد: در مرحله بعدی فروش انواع پوشک و پودر شوینده صرفا باید به خریدارانی که دارای کد نقش هستند انجام پذیرد و بر این اساس کلیه عوامل توزیع و عرضه مکلف به اخذ کد نقش و ثبت نام در سامانه خواهد بود.
 انتهای پیام/



افزودن دیدگاه
لطفا نظرات خود را در مورد خبر << فروش و عرضه روغن موتور خارج از شبکه تخلف است >> به صورت فارسی بنویسید .